Hallo, deze week kreeg ik een opdracht voor het vak fotografie. De opdracht was om te tekenen met licht. We moesten zowel een foto buiten als binnen trekken. In mijn shoplog liet ik al zien welk licht ik gekocht heb voor deze opdracht. En zoals altijd liep niet alles volgens plan…
Obstakels
Allereerst hebben ze mijn pakketje in de brievenbus gestoken. Nu vraag je je vast af waarom dat een probleem is. Wij hebben een brievenbus dat niet gemaakt is voor pakketjes, waardoor ze de doos erin hebben gepropt. De doos was in slechte conditie, maar ik had geluk. Het lampje zelf was heel en onbeschadigd. Ik heb het direct getest en ik vind het echt een leuke aankoop. Nu moet ik alleen nog een leuk plekje vinden in mijn kamer.
Daarnaast had ik een camera, een Sony EOS R100, en een statief van school uitgeleend. Dit was de eerste keer dat ik dit statief ging gebruiken, omdat we tijdens de les andere soorten statieven gebruiken. Gelukkig is het geen rocket science en heb ik snel gevonden hoe het werkt. Daarbij stonden een paar camera-instellingen anders dan ik gewoon ben, waardoor ik een paar knopjes niet vond zoals hoe je van MF naar AF overgaat. Gelukkig heeft een YouTube-filmpje mij hierbij geholpen.
Foto’s trekken
Ik heb eerst binnen foto’s getrokken om op de techniek te oefenen. Daarbij was het aan het regenen dus kon ik toch nog geen foto’s nemen buiten. Tijdens mijn testshots kwam er per ongeluk een kei mooie foto uit, die ik dan ook ingediend heb. Daarnaast was mijn idee om een persoon te hebben die potloden vasthield die overeen kwamen met de regenboog zodat het door mijn regenbooglampje eruit ziet alsof die persoon aan het tekenen is.


Om 20u40 was het eindelijk gestopt met regenen en konden we buiten foto’s trekken. We zijn naar een mooie omgeving in de buurt gereden om daar de foto’s te trekken voordat het terug ging regenen. Normaal hadden we zo’n 20min de tijd voordat het terug ging regenen. Hier was mijn idee dat de persoon de omgeving wou verven om meer kleur te geven aan de omgeving.


Conclusie
Allereerst wil ik mijn broer bedanken voor zijn hulp. Ik had dit niet zonder hem kunnen doen. Daarbij vond ik het echt een leuke opdracht, al was het heel koud buiten en zaten we te vechten tegen de regen. Ik hoop dat mijn leerkracht erover eens is dat deze foto’s heel leuk zijn. Laat me zeker weten of jullie ooit al hebben getekend met licht. Tot de volgende keer!